Bedrijfsorganisatie

1. Organisatie en/ of afdelingen

  • begeleiding van veranderingen van afdelingen en/of organisaties;

  • opstellen van reorganisatieplannen;

  • opstellen en bespreken van sociale statuten;

  • ontwikkelen van nieuwe afdelingen en/of organisaties met het
    opzetten van organogrammen;
  • houden van “cultuursessies” –dus
    hoe ziet de gewenste cultuur eruit en hoe bereiken we die?;

  • het maken van procesbeschrijvingen e.d;
  • voorbereiden en ondersteunen bij toelichting van plannen bij
    medewerkers en medezeggenschap (OR).

2. Begeleiding MT/ middenkader

Instroom

  • het opstellen van vacatureteksten en het begeleiden/ uitvoeren
    van werving- en selectieactiviteiten

  • het voeren van arbeidsvoorwaardengesprekken;

Doorstroom

  • het optreden als casemanager bij zieke medewerkers;

  • het opstellen van ontwikkel/scholing- en functioneringsplannen;

  • het voeren van functionering- en beoordelingsgesprekken;

  • het ondersteunen van de leidinggevende bij de communicatie
    met en de coachen van medewerkers;
  • geven van praktijkgerichte cursussen op het gebied van omgang met arbeidsongeschikte en/of disfunctionerende werknemers, dossiermanagment en arbeidsrecht.

Uitstroom

  • het voeren van exitgesprekken;
  • het verzorgen van minnelijke en niet minnelijke exittrajecten

3. Diversen

  • het opstellen van functieprofielen gericht op kennis en
    vaardigheden van werknemers;

  • het opstellen van competentieprofielen, gericht op de houding
    werknemers;

  • het begeleiden van leidinggevenden bij het werken met
    competenties;

  • het ontwikkelen van P&O- instrumenten;

  • het opstellen van een P&O- handboek;

  • het geven van trainingen zoals bijv:
    voeren functioneringsgesprekken, toepassen competenties, voeren
    werkoverleg, teamontwikkeling.